zaterdag 20 februari 2016

Bootcamp groepsapp

Wat Bodyfit Bootcamp is, kunt u hier niet lezen. Wel hoe het voelt, wat je meemaakt en misschien ook wat het oplevert. Al is dat voor iedereen wat anders. Voor mij ligt de nadruk op natuur, spier en krachttraining (met af en toe een plons) en contacten.
Eerder schreef ik al dat ik door de Bootcamp in Den Helder steeds meer natuur heb leren ontdekken. Nu het winterseizoen over de helft is, kan ik wel zeggen dat ik met verschillende Bodyfittrainers ook menig schoolpleintje heb leren kennen, parkeergarages en dakterreinen en –terrassen. Ik heb een rijke fantasie en kan u vertellen dat zo’n cityrun bij regen, wind en zwakke verlichting tot de verbeelding spreekt, zeker als je wel eens een thriller leest. Dan is het fijn om met een club te zijn.
Toch kijk ik weer uit naar lange dagen en avondjes sporten in en rond park Quelderduyn. Door de plassen jassen, het slijk van de liniedijk, de skatebaan op en af en de hellingproef in draf.
Wat zal ik zeggen over de oefeningen? Het was het eerste jaar wennen aan termen als squat, burpy (vernoemd naar de uitvinder), lunches, tip-top en push-up, en recentelijk toegevoegd de deadlift (?).  In werkelijkheid valt het allemaal best mee. Al zal je dat de volgende dag niet altijd willen geloven. Het motto is: doe wat je kunt en daarmee is bootcamp toch eigenlijk best een toegankelijke sport.  Wil je meer, doe je meer. Wil je minder, doe je minder. Minder is de laatste trend als ik mijn medebootcampers mag geloven. Werden er vorig jaar nog recepten voor bananencake uitgewisseld, nu zijn het de eiwitarme diĆ«ten. Of wat het rijk? Ik begin er niet aan.
Bootcamp leverde me vooral nieuwe (sport)vrienden en kennissen op. Dat verruimde mijn blik. Er zijn zeker een paar leuke karakters bijgekomen. (Al  laat de echte sporter zich natuurlijk niet altijd kennen). Zit u daar niet op te wachten? Kan ik me ook voorstellen. Ik zit ook niet altijd op 200 berichten de groepsapp te wachten, maar die krijg ik er toch mooi bijgeleverd. Gelukkig kun je altijd Leo om een samenvatting vragen. Bovendien is er een serieusapp aangemaakt voor hen die de wedstrijdagenda willen blijven volgen en die willen weten wie zich zoal heeft opgegeven. Nu dat werkt. We gaan met wisselende deelnemers naar de Texel Trail, Ameland Trail, Stormloop, Strong Viking Hills en wie weet nog veel meer.
FF serieus. Bootcamp bij Bodyfit is dus gezond en gezellig. En wel zo dat ex-leden (Mariska, Jootje, Do, Barbara?) graag weer terug komen. Dit was even de status qua van februari, meer nieuws volgt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten